Opublikowano 2009-03-27

Hispano-Suiza Polska uruchomiła nowy Wydział Komponentów Strukturalnych

W dniu 26.03.2009 Hispano-Suiza Polska, która jest częścią Hispano-Suiza  SA oraz Grupy Safran, uruchomiła nowatorski Wydział Komponentów Strukturalnych.

Hispano-Suiza Polska działa w Sędziszowie Małopolskim od 2002 roku. W ciągu 7 lat działalności Spółka uruchomiła trzy nowoczesne wydziały produkcyjne: Wydział Kół Zębatych – 2003, Wydział Kadłubów – 2005 , Wydział Komponentów Silnikowych – 2006. Spółka szybko zdobyła zaufanie klientów oraz mocną pozycję w Grupie Safran  i wśród firm należących do Doliny Lotniczej. Szybki rozwój wiązał z ciągłym zwiększaniem zatrudnienia, które z 20 osób w 2002 roku wzrosło do 357 w chwili obecnej. W przypadku tej firmy dynamika zatrudnienia idzie w parze z jakością zatrudnienia. Hispano-Suiza Polska dwukrotnie została uhonorowana tytułem Solidny Pracodawca ( w roku 2007 i 2008), zdobyła również tytuł Podkarpackiego Pracodawcy Równych Szans.

Inicjatywa stworzenia kolejnego nowego wydziału powstała w 2007 roku,  budowę rozpoczęto już w marcu 2008 roku kiedy jeszcze nie mówiło się o kryzysie. Efektem tego ogromnego przedsięwzięcia jest jeden z najbardziej innowacyjnych wydziałów branży lotniczej w Polsce. Jego nowatorskość polega na wprowadzeniu na dużą skalę rozwiązań produkcyjnych z branży samochodowej do branży lotniczej. Hala nowego wydziału wyposażona jest  w trzy linie obróbki ciągłej pięcioosiowej, których procesami technologicznymi steruje zintegrowany system zarządzający. Mówiąc mniej technicznym językiem: cykl produkcyjny został zautomatyzowany/zrobotyzowany i nie wymaga dużego nakładu pracy człowieka. Do obsługi całej linii składającej się z sześciu ultra nowoczesnych obrabiarek CNC wystarczy jedna osoba. Takie rozwiązanie  pozwoli skrócić cykl produkcyjny oraz obniżyć koszty.

Dotychczas Hispano-Suiza Polska produkowała  części wchodzące w skład silników lotniczych oraz helikopterów. Wraz z rozbudową o nowy wydział poszerzyła ona swój zakres produkcyjny o rodzinę zaawansowanych technologicznie elementów gondoli silnikowych (obudowy silnika). Do 2010 roku zostanie wprowadzone ponad 400 numerów części przy rocznej produkcji 60 000szt. Przy tak dużym i szybkozmiennym asortymencie konieczne jest zastosowanie rozwiązania „one piece flow” (przepływ jednej sztuki). To rozwiązanie obniża koszty transportu i opóźnień, spełniając wymagania klienta, daje szybszy zwrot z inwestycji, uwalnia przestrzeń w fabryce, którą dzięki temu można spożytkować na kolejne inwestycje. Wszystkie wyprodukowane elementy będą wysyłane do dwóch fabryk  firmy Aircelle we Francji i Anglii – światowego  lidera w branży produkcji gondoli do silników samolotów.


Więcej informacji mogą Państwo uzyskać u Marii Różyckiej tel: 017 22 22 301 oraz na stronie internetowej:
www.hispano-suiza-polska.com ,email: maria.rozycka@hispano-suiza-polska.com